W 1992 roku, gdy gra Wolfenstein 3D została wydana, można było w nią grać na komputerach klasy IBM PC i kompatybilnych, które spełniały określone wymagania sprzętowe i działały pod kontrolą systemu MS-DOS.
Zobacz minimalne wymagania sprzętowe dla gry w 1992 roku.
Minimalne wymagania:
- System Operacyjny: MS-DOS 3.3 lub nowszy
- Procesor (CPU): Intel 80286 (AT) – Uwaga: Gra działała bardzo wolno na 286, rozgrywka była mało komfortowa.
- Pamięć RAM: 640 KB RAM (wymagane co najmniej ~580 KB wolnej pamięci konwencjonalnej)
- Karta Graficzna: VGA (rozdzielczość 320×200, 256 kolorów) – Karty EGA, CGA, Hercules nie były obsługiwane.
- Dysk Twardy: Około 3-4 MB wolnego miejsca dla wersji shareware, więcej dla pełnej wersji (ok. 8-10 MB).
- Dźwięk: PC Speaker (wbudowany głośniczek systemowy)
- Urządzenia wejściowe: Klawiatura
Zalecane wymagania (dla płynnej rozgrywki i lepszych wrażeń):
- System Operacyjny: MS-DOS 5.0 lub nowszy
- Procesor (CPU): Intel 80386 SX/DX lub szybszy (np. 486) – 386 zapewniał już dobrą płynność.
- Pamięć RAM: 1 MB lub 2 MB RAM (więcej RAM pomagało, zwłaszcza przy korzystaniu z kart dźwiękowych i menedżerów pamięci jak EMM386)
- Karta Graficzna: VGA
- Dysk Twardy: Około 3-4 MB wolnego miejsca dla wersji shareware, więcej dla pełnej wersji (ok. 8-10 MB).
- Dźwięk: Karta dźwiękowa kompatybilna z AdLib (dla muzyki) lub Sound Blaster / Sound Blaster Pro (dla muzyki i cyfrowych efektów dźwiękowych). Znacząco poprawiało to wrażenia z gry.
- Urządzenia wejściowe: Klawiatura, opcjonalnie Mysz (gra obsługiwała mysz).
Podsumowując, aby komfortowo grać w Wolfenstein 3D w 1992 roku, potrzebny był komputer klasy PC z procesorem 386, kartą VGA, przynajmniej 1 MB RAM i systemem MS-DOS. Karta dźwiękowa Sound Blaster była również bardzo pożądanym dodatkiem.